Proč mu nevěříš?

29.01.2013 21:47

Vidláku, proč knížeti nevěříš tu jeho dobrotu, noblesu a starostlivost o lid? Proč jsi mu nevěřil jeho poctivost a slušnost? Proč nevěříš tomu, že s ním by na hrad přišel nový proud? To už jsi tak zaražený a pesimistický z politické scény, že ani Karlovi nevěříš? Proč jsi to jen nezkusil a nedal mu důvěru? Mohl ses účastnit něčeho velikého a úctyhodného. 

 

Takto se mě už od soboty ptají moji přátelé, kteří volili opačně. Mnozí Karlovi voliči se mě nezeptali, ale jistě i je zajímá, jak mohl takový milý, inteligentní a rozumný kluk jako já, volit "mastnou bradu." Jak jsem právě já mohl dát přednost machiavellistovi z Vysočiny? 

Dnes jsem se navíc dozvěděl od Jana Hřebejka, že jsem rudé a hnědé prase, které dotáhlo na hrad lháře a demagoga a tak je, řekl bych, načase to maličko vysvětlit. 

 

Zkusme si připustit, že Karel je opravdu dobroty barel a ztělesněním vší slušnosti a poctivosti. Že má všechny ty kladné vlastnosti, které mu jeho příznivci připisují. Tak sakra, proč se tyto super vlastnosti nikdy neprojevily? Karel Schwarzenberg je ministrem od roku 2006. Sedí s krátkou přestávkou už ve druhé vládě, což dělá dohromady nějakých šest let. Proč sakra po celou dobu nezaznělo, že by se nějak zajímal o úděl nezaměstnaných? Proč se nijak nedal slyšet, že je proti reformám, které ženou důchodce do bídy? A když už mlčel, ale podle své starostlivosti v noci určitě nespal, proč pro tyto reformy sakra hlasoval? 

Ztělesněné Karlově poctivosti také nevadilo sedět ve vládě, která vyměnila suverénně nejvíce ministrů a to právě kvůli korupci. Vždycky jsme jen slyšeli, že za to on nemůže, on koaličnímu partnerovi do svědomí nesahá a ani nesahá nikomu na jeho kompetence. Ale hlasovat s ním o stejných věcech, to už nevadilo. Zdá se, že zde máme celkem zajímavou schýzu - ministři jsou obviňováni, Karla to jistě mrzí, že všichni kolem něj jsou zloději, ale sedět s nimi u jednoho stolu mu nevadí. Co třeba takový Pekárek? Náhradník poslanec, který se ve sněmovně zůčastnil vlastně jediné schůze, kde pomohl prohlasovat církevní restituce a pak ho předhodili policii, protože už byl odsouzen za korupci na pět let natvrdo. To Karlovi, té ztělesněné slušnosti a poctivosti nevadilo udělat takový handl? Prohlasovat zákon s platností stejně dlouhou jako byla třicetiletá válka pomocí odsouzeného korupčníka? Tím mi chtěl jako ukázat svoji noblesu a poctivost? Kyselé hrozny... 

Jak mu mám věřit jeho katolickou víru, když i Vidlák jako já ví, že v Žalmu 1 se píše: "Blaze muži, který nechodí po cestě hříšných a bezbožných, ale v zákoně Hospodinově je libost jeho. Zdá se že tomuto katolictví nevadí chudoba těch nejchudších, přednost má český rating. Nemůžeme omezit stavbu nějaké dálnice, ani nemůžeme více poukazovat na korupci, to nejde, rating je rating a tak sebereme matkám samoživitelkám. 

Starostlivý kníže, který nedělá nic jiného, než nezištně pomáhá, kde může, nikdy neřeil Drábka a jeho s-kartu. Vlastně jednou se ukázal sociálně citlivým - řekl Kalouskovi, že by neměl ty důchodce tak ždímat. Tedy řekl to ve chvíli, kdy jeho TOPka prohrála krajské a senátní volby. Do té doby si ničeho nevšimnul. Do té doby bylo všechno v pořádku.

 

Karel se stal čistým tento podzim. Do té doby jsme o něm nikdo nic neslyšeli. Neměl každý týden tiskovku proti korupci, kde by tepal sve koaliční partnery i své spolupracovníky. Ne, sám to řekl, on si svoje lidi neprověřuje a nehrabe se jim v soukromí. Vezměte si rozdíl mezi ním a Dienstbierem - ten ČSSD vyhrál v Praze volby s tím, že do koalice s ODS nepůjde. a pak, když se k takové koalici schylovalo, odešel. Nemusel, mohl dneska být možná primátorem, ale čest byla důležitější. 

 

Já neříkám, že Karel Schwarzenberg není slušný. Možná doopravdy je. Ale o jeho slušnosti jsme se dozvěděli až z předvolební kampaně. Najednou byl bodrý noblesní a tak dále a tak dále. Naposled, kdy se možná o slušnost pokusil to bylo v kauze Čunek,kde řekl, že s člověkem obviněným z korupce v jedné vládě nebude. Ale rozmyslel si to. Jak mám vědět, že si také nerozmyslí pověřit sestavení vlády dalšího člověka obviněného z korupce? Jak mám vědět, že si zase někde něco nerozmyslí, že zase bude mlčet a dokud neprohraje volby, nebude o ničem vědět? To mám zase čekat pět let, abych se dozvěděl, jaké má sociální cítění, jak je noblesní a poctivý? Mezitím zase bude ticho? Mezitím mu nebude vadit vlastně vůbec nic? tedy kromě ratingu naší země? To se dozvímě v novoročním projevu? Občané jste chudí, šikanovaní, ale to mají v kompetenci ministři vlády a já k ní nepatřím, já jsem prezident, já nemohu nic dělat? 

 

Na můj vkus české politické scény s jejími černými dírami, s lidmi, kteří tam jsou, je to prostě příliš mnoho otazníků. Karel Schwarzenberg by si mohl v Bibli najít také větu, že strom poznáme po ovoci a zatím toho ovoce moc nebylo. Jen příslib čestnosti slušnosti, jasných postojů, ale když pak na ně mělo dojít, zůstalo tam příliš mnoho zadních vrátek. Bylo tam příliš mnoho otazníků z minulosti a přiliš tiché vody, která by sice měla mlít břehy, ale zatím jsem nic takového nezaznamenal. Jen to, že koaliční partner už vyměnil snad všechny ministry, ale slušnému a poctivému Karlovi, který se stará především o lid a chtěl být prezidentem všech to nestálo za jediné ultimátum, nestálo mu to za nedůvěru vládě. Ani amnestie mu nestála za nedůvěru vládě, ani Nečasův podpis na amnestii mu nestál za nedůvěru vládě a ten stejný večer mi do oči tvrdil, jak je slušný a stojí si za tím. 

 

Řekněte mi, jak jsem něčemu takovému mohl věřit? Jak jsem měl věřit tomu, že se tenhle člověk o cokoliv zasadí,když se doteď nezasadil o nic? Jak jsem měl věřit, že bude garantem poctivosti, když sedí ve vládě o které sama pravice říká, že je to nejhorší vláda co do korupce? Jak jsem měl věřit, že má jasné postoje, když ráno amnestii chválil a odpoledne už ne? Jak jsem měl věřit, že je Čech jak poleno, když ani nenaznačil, že by už třeba nechtěl být Švýcar?  Vás čtenáře neštve, že třeba celý život makáte, pak vas vyhodí z práce, vy dostanete oranžovou vestu a jdeta napichovat vajgly? Na to jste platili pojištění? Vás neštve, že to kandidát na prezidenta nekritizoval a neřekl Kalouskovi s Drábkem, aby toho nechali, protože to není ani noblesní, ani slušné, ani poctivé?

Vás neštve, že tento údajně noblesní pán seděl leta vedle "chlapa s gulama" Topolánkem,který ukazoval Kalouskovi jaká je jednička? Já být ten noblesně slušný, tak mě v takové společnosti už nikdo neuvidí. Vás neštve, že tento člověk seděl léta vedle takových jako je Drobil, Dobeš, Kalousek, Kocourek a další? To mám věřit, že za ta léta nikdy nezapochyboval o jejich poctivosti? A pokud nezapochyboval, teď to bude jiné? Teď už si kvůli svému lidu bude korupce bedlivěji všímat? 

Miloš Zeman je podle Karlových příznivců buran, kterému by snad ani ruku neměli podat. Ale to, že Karel šest let seděl s jinými burany, kteří jsou dnes dost často vyšetřováni a nebo byli odejíti kvůli mnoha podezřením, to jaksi nevadí. Zeman vadí, ale že si Karel peče koalice a zákony s burany minimálně stejného kalibru a neštítí se s nimi nejenom jednat, ale i vládnout, to je mi minimálně  podezřelé. Já jsem Vidlák, když budu žít vedle kupky hnoje, ať budu dělat cokoliv, každý den se trochu zasviním. Když každý den sedí  někdo s korupčníky a burany, tak to na něm stopy zanechá. Dokud se ten hnůj nevyveze, bude ten někdo prostě smrdět. Ne, to není obvinění, ale na nedůvěru a opatrnost to Vidlákovi stačí.  

 

Možná je chyba ve mně - Jsem jen obyčejný Vidlák, nemám vysokou školu, nežiju v tom skvělém kulturním prostředí v Praze, nejsem Karlovi nadosah, ale vzkazuju všem budoucím prezidentským kandidátům, že pokud chtějí můj hlas a chtějí, abych ho dal s radostí a přesvědčením, je nejvyšší čas, aby přestali "sedávat s hříšníky," začali tepat politické zlořády, odmítali koalice i dohody s lidmi nařčenými z korupce a také aby si kurňa dobře prověřovali podřízené. Mají pět let na to, aby mě přesvědčili. Jestli to zase zkusí tři měsíce před volbami, tak na můj hlas můžou rovnou zapomenout. A dvojnásob, pokud mě budou jejich příznivci zase buzerovat.